Mazākumtautību notikumu apskats ar Guntru Ruško

Jau ilgāku laiku ar lielu sirsnību un līdzdalības sajūtu Guntra Ruško veido raidījumus par mazākumtautību biedrību dzīvi Latvijā. Par ko runāts marta raidījumā, var lasīt rakstā.

To, cik aktīva un notikumiem bagāta ir Latvijas mazākumtautību biedrību dzīve, bieži vien zina tikai pašu biedrību biedri, draugi un citi tuvāk stāvošie. Tāpēc vēl jo vairāk priecīgs un vajadzīgs ir jau vairākus gadus Latvijas Radio 4 pastāvošais Guntras Ruško veidotais ikmēneša raidījums, kurš informē klausītājus par mazākumtautību biedrību dzīvi Latvijā.

Arī vācu mazākumtautību biedrības aktīvi iesaistās un piedāvā informāciju un materiālus par notikumiem un aktivitātēm biedrībās. Jau no raidījuma pastāvēšanas pirmsākumiem liela uzmanība pievērsta arī notikumiem ārpus Rīgas – Ventspilī, Liepājā, Daugavpilī, Dobelē, kā arī citur, kur notiek ar vācu mazākumtautību saistīti pasākumi.

Marta raidījums klausītājiem piedāvās notikumu apskatus latviešu un vācu valodā.

Klausītāji tiks iepazīstināti ar īsu apskatu par pavasara svinamajām dienām, tāpat tiks vēstīts par Vācijas jauniešu baletgrupas viesošanos Rīgā, kuras laikā jauniešiem bija iespēja klātienē apbrīnot Latvijas dabas skaistumu un tikties ar vietējās skolas bērniem, kas iepazīstināja viesus no Vācijas ar latviešu dejas soļiem. Skaists notikums tika atzīmēts arī Ventspils vācu kultūras biedrībā – ilggadējā biedre Antropes kundze nosvinēja 100. jubileju un ļāvās arī dejas priekam. Raidījuma noslēgumā tiks atklāta neliela Eiropas vācu biedrību svarīgāko notikumu rubrika.

Latvijas vācu biedrību epizodes tiek raidītas katru mēneša trešo pirmdienu plkst. 20.15 Latvijas Radio 4. Ja kāds vēlas noklausīties raidījumu citā laikā, ierakstu var atrast Latvijas Radio arhīvā.

Patīkamu klausīšanos!

Radio raidījuma epizodes veido Guntra Ruško un Elīna Veidemane.

Überblick über Ereignisse der Minderheit mit Guntra Ruško.

Guntra Ruško produziert seit langem mit großer Aufrichtigkeit und starkem Teilhabegefühl  Sendungen über das Leben der Minderheitsvereine in Lettland. Was uns im März-Programm erwartet und wann es zu hören ist, mehr dazu im Artikel.

Wie aktiv und ereignisreich das Vereinsleben der Minderheiten in Lettland ist, wissen vorwiegend nur Mitglieder, Freunde und andere nahestehende Personen der Vereine. Umso erfreulicher und notwendiger ist daher die von Guntra Ruško produzierte monatliche Radiosendung, die seit mehreren Jahren im Lettischen Radio 4 läuft und ihre Zuhörer über das Vereinsleben der Minderheiten in Lettland informiert.

Auch die Vereine der deutschen Minderheit engagieren sich aktiv und bieten Informationen und Materialien zu Veranstaltungen und Aktivitäten innerhalb der Vereine an.  Seit Bestehen des Radioprogramms richtet man große Aufmerksamkeit auf Veranstaltungen außerhalb von Riga – in Ventspils, Liepāja, Daugavpils, Dobele sowie an anderen Orten, an denen Veranstaltungen mit Bezug zur deutschen Minderheit stattfinden.

Im März bietet die Sendung den Zuhörern einen Überblick über Ereignisse auf Lettisch und Deutsch. Die Zuhörer können einen kurzen Überblick über die festlichen Frühlingstage erhalten. Wir werden auch über den Besuch der deutschen Jugendballettgruppe in Riga berichten, bei dem die Jugendlichen die Möglichkeit  hatten, die Schönheit der lettischen Natur kennenzulernen und sich mit den Kindern der lokalen Schule zu treffen, die wiederum die Gäste aus Deutschland lettische Tanzschritte kennenlernten. Ein schönes Ereignis wurde auch im deutschen Kulturverein Ventspils gefeiert – ein langjähriges Mitglied, Frau Antrope, feierte ihren 100. Geburtstag und frönte auch der Freude am Tanzen. Im Anschluss der Sendung werfen wir einen kurzen Blick auf die Rubrik der wichtigsten Ereignisse der deutschen Vereine in Europa.

Jeden dritten Montag im Monat um 20:15 Uhr strahlt das Lettische Radio 4 die Folgen über die deutschen Vereine in Lettland aus.

Wir hoffen, Ihr Interesse geweckt zu haben und wünschen Ihnen viel Spaß beim Zuhören!

Die Radiofolgen werden von Guntra Ruško und Elīna Veidemane produziert.